Isnin, 10 Ogos 2015

Rawatan Islam ruqyah sihir saka santau serta Bekam Urut gurah

Teknik tiupan DALAM ruqyah ternyata teknik sunnah yang di amalkan Oleh Nabi Muhammad saw



 Meniup pada tubuh pesakit di tempat yang benar benar sakit adalah satu amalan sunnah ketika me ruqyah pesakit ketika di tengah-tengah pembacaan ruqyah dan ia adalah teknik tradisional sejak Sekian lama. Perbincangan ini, menurut Para ulama mengandungi kelonggaran. 

1. Caranya, dengan tiupan yang lembut tanpa keluar air ludah. ‘Aisyah pernah ditanya tentang tiupan Nabi Shallallahu 'alaihi wa sallam dalam meruqyah. Ia menjawab: “Seperti tiupan orang yang makan kismis, tidak ada air ludahnya (yang keluar)”. (HR Muslim, kitab As Salam, 14/182). 

2. Teknik kedua iaitu tiupan tersebut disertai keluarnya sedikit air ludah sebagaimana dijelaskan dalam hadits ‘Alaqah bin Shahhar As Salithi, tatkala ia meruqyah seseorang yang gila, ia mengatakan: “Maka aku membacakan Al Fatihah padanya selama tiga hari, pagi dan petang. Setiap kali aku menyelesaikannya, aku kumpulkan air liurku dan aku ludahkan. Dia seolah-olah lepas dari sebuah ikatan”. [HR Abu Dawud, 4/3901 dan Al Fathu Ar Rabbani, 17/184]. 

3. Untuk di tiupkan pada media seperti air atau habatusawda atau minyak zaitun tiada kesalahan dan Untuk media yang paling baik ditiup adalah minyak zaitun. Disebutkan dalam hadits Malik bin Rabi’ah, bahwa Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda: 

كُلُوْا الزَيْتَ وَ ادَّهِنُوا بِهِ فَإنَهُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَكَة

"Makanlah minyak zaitun , dan olesi tubuh dengannya. Sebab ia berasal dari tumbuhan yang penuh berkah".[2] 



Untuk Rawatan hubungi Muallij Adi



Pusat Terapi Syifa (Meru) No. 71B Tkt 2 Pekan Meru, 41050 Klang (atas BSN Pekan Meru).

 Sila call Muallij Adi 0195781099 untuk temujanji.

BUKA: Isnin-Sabtu 11am-10pm / Ahad 3pm-10pm.REHAT/TUTUP: 6pm-8pm



Tiada ulasan:

Catat Ulasan