Selasa, 14 April 2015

Kelemahan Dan Bisikan Syaitan




Bisikan SYAITAN


Manusia yang terpedaya dengan bisikan syaitan ...

" Ada beberapa orang lelaki dalam kalangan manusia meminta perlindungan kepada beberapa orang lelaki dalam kalangan jin ,maka jin-jin itu menambah bagi mereka dosa dan kesukaran." (surah al-Jinn 72:6)



Jika manusia sering diganggu dengan bisikan syaitan untuk mengajak manusia kejalan yang bathil tetapi manusia dengan Kasih sayangNya Allah telah menyediakan malaikat malaikat untuk menjaga manusia secara bergilir gilir...

Hal ini dinyatakan dalam al-Quran ,maksudnya:

"Bagi manusia ada malaikat-malaikat yang selalu mengikutinya bergilir-gilir,di hadapan dan belakangnya Mereka menjaganya atas perintah Allah s.w.t."(surah al-Ra'ad 13:11)


Kelemahan syaitan 

Manusia juga perlu faham dan mengerti sesungguhnya tipu daya syaitan itu lemah dan kemampuan syaitan terbatas  dan manusia mampu menewaskan syaitan jadi musuh manusia yang benar ialah syaitan ...

Allah s.w.t berfirman yang bermaksud "Sesungguhnya tipu daya syaitan itu lemah."(surah al-Nisa' 4:76)

Ini kerana ia tidak mampu memperdaya manusia sekalipun ia mampu menembusi angkasa,mencuri berita dari langit serta mempunyai potensi untuk menggoda.

Allah s.w.t berfirman yang bermaksud :

"Sesungguhnya,syaitan itu tidak ada kekuasaan atas orang yang beriman dan bertawakal kepada Tuhannya."(surah al-Nahl 16:99)



Bukti syaitan sebenarnya takut kepada manusia


Dalam sebuah hadis,Rasulullah s..a.w bersabda yang bermaksud :"Wahai anak al-Khattab ( Umar ) .Demi Allah yang jiwaku ada dalam genggaman-Nya.Syaitan tidak mendapatimu melalui satu jalan,kecuali ia akan melalui jalan selain jalan (yang dilalui olehmu)." (Riwayat Muslim,Ahmad dan al-Nasa'i)



-Rawatan islam ruqyah di Pusat Terapi Syifa Meru atau kerumah@mobile
-Ruqyah sihir,saka,santau dan gangguan makhluk halus
-Pemagaran kawasan rumah@ofis@kilang@dnlain2
-Bekam Sunnah,Sihir,saka,santau,kesihatan,penyakit kritikal

cthnye gout,kencing manis,darah tinggi,jantung,buah pinggang

Pusat Terapi Syifa (Meru) No. 71B Tkt 2 Pekan Meru, 41050 Klang (atas BSN Pekan Meru). Sila call Muallij Adi 0195781099 untuk temujanji.BUKA: Isnin-Sabtu 11am-10pm / Ahad 3pm-10pm.REHAT/TUTUP: 6pm-8pmHubungi 019-5781099,




Tiada ulasan:

Catat Ulasan